Τίτλος σεναρίου: Το κόμικς της Παλαιολιθικής εποχής 

 Δημιουργός : Προκοπίου Αικατερίνη 

Δοκιμάστηκε στην τάξη : στο μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου στο τμήμα Α2 του 3ου Γυμνασίου Τούμπας Θεσσαλονίκης. 

Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, Κεφάλαιο Α, Η εποχή του Λίθου, Η Παλαιολιθική και η Μεσολιθική εποχή. 

Τάξη : Α΄ Γυμνασίου 

Χρονική Διάρκεια : 2 διδακτικές ώρες 

Προϋποθέσεις υλοποίησης: εξοικείωση με ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και βασικές γνώσεις ΤΠΕ. 

Σύντομη περιγραφή 

Δημιουργία κόμικς με θέμα την Παλαιολιθική εποχή στο εργαστήριο πληροφορικής με τη βοήθεια του διαδικτύου. 

Εργαλεία (έντυπα και ηλεκτρονικά): 

Σχολικό εγχειρίδιο: Αρχαία Ιστορία, Α΄ Γυμνασίου 

Χρήση μηχανών αναζήτησης (google), επεξεργαστή κειμένου, λογισμικού παρουσίασης (powerpoint). 

Στόχοι: 

Να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν δημιουργικά τα γεγονότα της Παλαιολιθικής εποχής. 

• Να παράγουν οι μαθητές το δικό τους έργο, το οποίο βασίζεται στις ιστορικές γνώσεις που απέκτησαν. 

• Να καλλιεργηθεί ο κριτικός, οπτικός, κλασικός και νέος γραμματισμός των μαθητών. 

Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. 

• Να αναπτύξουν δεξιότητες παραγωγής έργου και λόγου με τα μέσα που τους προσφέρει η τεχνολογία. 

• Να αναπτύξουν δεξιότητες αποτελεσματικής αναζήτησης στο διαδίκτυο και επιλογής της κατάλληλης πληροφορίας. 

 Παρουσίαση σεναρίου: 

1η διδακτική ώρα : 

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και δουλεύουν τις εξής δραστηριότητες: 

Φύλλο εργασίας: 

1. Να διαβάσετε την ενότητα και να υπογραμμίσετε τα κύρια σημεία 

2. Να κάνετε έναν κατάλογο με τα κύρια χαρακτηριστικά της παλαιολιθικής και μεσολιθικής εποχής. 

3. Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο clip art σχετικά με την παλαιολιθική εποχή, να τα συνταιριάξετε με τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής και να 

δημιουργήσετε το κόμικς της παλαιολιθικής εποχής σε παρουσίαση power point 

2η διδακτική ώρα: 

Οι ομάδες παρουσιάζουν τα κόμικς που δημιούργησαν στην τάξη και δημιουργούν έναν φάκελο με τις εργασίες τους, για να οργανώσουν αργότερα στο σχολείο μια έκθεση με θέμα «Η ιστορία σε κόμικς» 

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε συνήθως σε αυτού του είδους τις διδασκαλίες είναι: 

• η δύσκολη πρόσβαση στο εργαστήριο πληροφορικής 

• ο παλιάς τεχνολογίας εξοπλισμός του εργαστηρίου 

• ο όγκος της διδακτέας ύλης, που είναι αδύνατον να καλυφθεί, ακολουθώντας αυτού του είδους διδασκαλίες. 

Κριτική προσέγγιση του διδακτικού σεναρίου 

Στο πλαίσιο του διδακτικού σεναρίου οι μαθητές συνεργάζονται σε ένα πλήθος δραστηριοτήτων, η υλοποίηση των οποίων απαιτεί να αξιοποιούν μέσα αναπαράστασης της σκέψης τους διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούν στην καθημερινή παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη. 

Οι μαθητές μέσα από τέτοιες διαδικασίες ασκούν την αφαιρετική τους ικανότητα, καθώς περιορίζουν το γραπτό λόγο και τον ”αντικαθιστούν” με άλλους σημειωτικούς τρόπους. Αναζητούν εικόνες που να μεταδίδουν με επιτυχία το μήνυμά τους. 

Εμπλέκονται ενεργά στην επιλογή του θέματος και της απόδοσής του, σε διαδικασίες αναζήτησης, πραγμάτευσης και επιλογής του υλικού που αξιολογούν, σε διαδικασίες αναζήτησης και έκφρασης, οι οποίες εμπλουτίζουν το πλαίσιο της μάθησης με το στοιχείο της δημιουργικότητας. 

Η πραγμάτευση του ποικίλου υλικού που χρησιμοποιούν, απαιτεί δεξιότητες διαφορετικού τύπου σε σχέση με τη συγγραφή μιας εργασίας στο χαρτί, γεγονός που δίνει ευκαιρίες σε περισσότερους μαθητές να αναδείξουν λανθάνουσες δυνατότητες, κλίσεις και ενδιαφέροντα, που τα συμβατικά μέσα συγγραφής και παρουσίασης εργασιών συνήθως δεν τους παρέχουν. 


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.